Reklama i profilowanie klientów – zbawienie czy przekleństwo naszych czasów?
Serdecznie zapraszamy na Klub Informatyka poświęcony tematyce profilowania, który odbędzie się 27.03.2018 r. (wtorek) od godz. 18:00 na Uniwersytecie Warszawskim, sala nr 1.2 w Collegium Iuridicum II, ul. Lipowa 4 (budynek BUW).
Klub organizowany jest przez Polskie Towarzystwo Informatyczne Oddział Mazowiecki wraz Internet Academy by ICANN, Kancelarią Prawną APLAW, Kołem Naukowym Własności Intelektualnej IP działającym na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego i Wydziałem Zarządzania Politechniki Warszawskiej.
O profilowaniu użytkowników Internetu słyszeliśmy wiele, jednak na czym dokładnie polega i jakie związane są z nim zagrożenia? W wielkim skrócie profilowanie stanowi funkcjonalność systemów przetwarzających dane, pozwalającą na kategoryzację użytkowników według z góry określonych kryteriów podziału tych danych, wykonywane w ogromnej skali i z wykorzystaniem mechanizmów, o których dotychczas słyszeliśmy głównie w twórczości science-fiction.
Analizując zachowania użytkowników można wyświetlić im reklamę maksymalnie dostosowaną do ich potrzeb, dostarczyć produkt, grę, czy spełnić inną zachciankę, która odpowiada ich bieżącym potrzebom. Albo takim potrzebom, o których świadomie jeszcze nie wiedzą…..
O aspektach prawnych profilowania opowie nam mec. Artur Piechocki z kancelarii prawnej APLAW, specjalizujący się między innymi w zagadnieniach nowych technologii i Internetu, z kolei Dobromir Ciaś, CEO w agencji e-commerce EDGE NPD, firmy – laureata z listy New Europe 100 – największych innowatorów w CEE, przedstawi problematykę od strony marketingowej.
Nasi prelegenci:
- Artur Piechocki, Kancelaria APLAW
Radca prawny wpisany na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów podyplomowych w zakresie Prawa Własności Intelektualnej na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Specjalizuje się w prawie technologii informacyjnych oraz komunikacyjnych (ICT), fintech, ochronie danych i prywatności oraz cyberbezpieczeństwie. Posiada blisko 20-letnie doświadczenie w doradztwie prawnym na rzecz spółek polskich i międzynarodowych, głównie z sektora bankowości, finansów, IT, energetyki, telekomunikacji i mediów.
Współzałożyciel Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji (PIIT), którego pracom przewodniczył, a obecnie jest członkiem jego Rady, oraz współtwórca orzecznictwa domenowego w Sądzie Arbitrażowym przy Krajowej Izbie Gospodarczej (KIG). Jest ekspertem Europejskiej Agencji ds. Bezpieczeństwa Sieci i Informacji (European Network and Information Security Agency (ENISA) w zakresie doradztwa regulacyjnego, ochrony prywatności i danych osobowych. Współpracuje również z Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN) oraz Światową Organizacją Własności Intelektualnej (WIPO), a w przeszłości Council of European National Top Level Domain Registries (CENTR). Był także uczestnikiem spotkań Międzynarodowej Unii Telekomunikacyjnej (ITU), a obecnie współpracuje z Fundacją Bezpieczna Cyberprzestrzeń. Jest członkiem Grupy Operatorów Telekomunikacyjnych oraz Komitetu Mediów Elektronicznych przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji (PIIT). Przez wiele lat pracował jako Doradca ds. prawnych i polityki domenowej rejestru PL w Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK), reprezentując Rejestr w Polsce i w organizacjach międzynarodowych.
Prawnik rekomendowany przez Media Law International 2017 w dziedzinie prawa mediów, telekomunikacji i Internetu.
- Dobromir Ciaś, CEO w EDGE NPD
Dobromir studiował socjologię matematyczną na Uniwersytecie Warszawskim oraz metody ilościowe w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jako doświadczony przedsiębiorca, z ponad 18-letnim doświadczeniem, łączy wiedzę biznesową, techniczną i socjologiczną, by przewodzić jednej z najbardziej innowacyjnych firm w branży handlu detalicznego i e-commerce.
Dobromir i jego zespół zostali nominowani jako laureaci "New Europe 100" - listy top 100 innowatorów w Europie Środkowej i Wschodniej przez Res Publica, Google, Visegrad Fund i Financial Times. Ze swoim multidyscyplinarnym zespołem, Dobromir świadczy usługi klientom takim jak: Coca Cola, Ferrero, P&G, Unilever, Red Bull, Dilmah, SAB Miller, Johnson & Johnson, Lotte Wedel, Danone, Bungee, Eurocash Group, Coty, Zott, Hochland, Maspex, Lorenz Bahlsen i inni.
Dobromir Ciaś pracował jako dyrektor ds. Rozwoju nowych produktów i dyrektor działu badań w MillwardBrown, WPP. Brał udział w ponad 1400 projektach badawczych. Był kilkukrotnie nagradzany przez europejskie stowarzyszenia badawcze (PTBRiO, ESOMAR) i wyróżniony przez sir Martina Sorella (WPP) za analizę kryzysu w latach 2008-2010. Jest autorem kilkunastu publikacji z zakresu analizy rynku, metod analitycznych i metodologii badań. W swojej początkowej karierze analityka został wyróżniony za analizę danych w naukach medycznych przez Cardiac Society (PL). Jest uznanym ekspertem, występował podczas konferencji i w mediach (np. kanały telewizyjne Forbes, TVN24 i TVN CNBC, krajowe stacje radiowe).
W trakcie spotkania serwowane będą drobne przekąski i napoje.
Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc, prosimy o wcześniejsze zapisy na adres e-mail: katarzyna.buczkiewicz@aplaw.pl