HumanTech Meetings: Śladami Big Data
- Dr Michał Kosiński (Stanford University) - "Koniec prywatności"
- Dr Mirosław Sopek (MakoLab) - „Ewolucja czy Rewolucja w Sieciach Semantycznych: Czy Tim Berners Lee i jego SOLID uratuje naszą prywatność? Czy Machine Learning i Blockchain zmienią Sieć Pełną Znaczeń?”
W panelach dyskusyjnych wezmą udział m.in:
- Dr Aleksandra Przegalińska (Massachusetts Institute of Technology, Akademia Leona Koźmińskiego).
- Jowita Michalska (Digital University).
- Dr Konrad Maj (Centrum Innowacji HumanTech Uniwersytetu SWPS) - moderator dyskusji.
Na kolejnym spotkaniu HumanTech Meetings skupimy się na aktualnym zagadnieniu Big Data i razem z naszymi prelegentami zastanowimy się nad tym czy w naszej erze jeszcze jest możliwe zachowanie prywatności w Internecie.
Dr Michał Kosiński (Stanford University)
Profesor w Stanford Graduate School of Business. Doktoryzował się w dziedzinie psychologii na Uniwersytecie Cambridge, gdzie był również wicedyrektorem Centrum Psychometrycznego. Absolwent Uniwersytetu SWPS. Ekspert w dziedzinie psychometrii. Bada zachowania ludzkie przez pryzmat cyfrowych odcisków palców powstających w wyniku przetwarzania informacji przez narzędzia i systemy
informatyczne. Koordynuje projekt myPersonality, w ramach którego ponad 200 badaczy z całego świata analizuje profile 8 milionów użytkowników Facebooka. W 2013 r. IBM i DataIQ zaliczyły go do 50 najbardziej wpływowych osób w świecie Big Data. W 2015 r. został uznany za Wschodzącą Gwiazdę przez Association for Psychological Science.
Dr Mirosław Sopek (MakoLab)
Tytuł doktorski otrzymał na Wydziale Chemicznym Politechniki Łódzkiej w zakresie Chemii Teoretycznej.
Jest założycielem spółki MakoLab, która obecnie specjalizuje się w usługach cyfrowych dla sektora motoryzacyjnego i finansowego. Posiada oddziały zagraniczne w Paryżu, Londynie oraz w Tampie w USA. Nadzorował powstanie zespołu Badań i Rozwoju w MakoLab SA, który zajmuje się m.in. technologiami semantycznymi. Obecnie rozwija nowatorskie rozwiązania w ramach technologii Blockchain (GraphChain oraz Kwantowy Blockchain). W roku 2018 uruchomił start-up LEI.INFO działający w obszarze identyfikacji cyfrowej firm.
Pracował jako asystent i wykładowcą na Politechnice Łódzkiej (modelowanie molekularne), Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej (e-commerce/kryptografia) oraz w Szkole Filmowej w Łodzi (grafika komputerowa).
Dr Aleksandra Przegalińska (Massachusetts Institute of Technology, Akademia Leona Koźmińskiego).
Aleksandra Przegalińska doktoryzowała się w dziedzinie filozofii sztucznej inteligencji w Zakładzie Filozofii Kultury Instytutu Filozofii UW, obecnie jest adiunktem w Center for Research on Organizations and Workplaces w Akademii Leona Kozminskiego. Aktualnie prowadzi badania w Massachusetts Institute of Technology w Bostonie. Absolwentka The New School for Social Research w Nowym Jorku, gdzie uczestniczyła w badaniach dotyczących tożsamości w rzeczywistości wirtualnej, ze szczególnym uwzględnieniem Second Life. Interesuje się rozwojem nowych technologii, zwłaszcza zaś technologii zielonej i zrównoważonej, humanoidalnej sztucznej inteligencji, robotów społecznych i technologii ubieralnych.
Jowita Michalska (Digital University)
Jej misją jest uzbrojenie Polaków w niezbędne kompetencje cyfrowe. Dlatego powołała do życia fundację Digital University, która współpracując z czołowymi amerykańskimi uczelniami, takimi jak MIT, Harvard Business School, Stanford University czy NYU Stern, zajmuje się edukacją liderów w obszarze nowych technologii. Jowita organizuje m. in. programy edukacyjne dla kadry zarządzającej, szkolenia i konferencje takie jak Masters and Robots czy HRevolution. A do tego angażuje się charytatywnie, wspierając dzieci w trudnej sytuacji życiowej w zdobywaniu cyfrowych kompetencji. Jowita jest też polskim ambasadorem Singularity University, edukacyjnego think-tanku z Doliny Krzemowej, który kształci i inspiruje liderów do stosowania technologii, które stawiają czoła wielkim wyzwaniom ludzkości. Ma ponad 20-letnie doświadczenie biznesowe, które zdobywała, pracując na kluczowych stanowiskach w dużych korporacjach m. in. Polkomtelu, PGE czy Deloitte.
Dr Konrad Maj (Centrum Innowacji HumanTech Uniwersytetu SWPS).
Psycholog społeczny i trener, adiunkt w Katedrze Psychologii Społecznej Uniwersytetu SWPS, kierownik Centrum Innowacji HumanTech Uniwersytetu SWPS. Specjalizuje się w psychologii grup społecznych, komunikacji oraz psychologii wpływu społecznego. W Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z innowacji społecznych oraz jest opiekunem naukowym grupy Enactus SWPS. W ramach zainteresowań innowacjami społecznymi przebywał na wizytach studyjnych w kilku ośrodkach zagranicznych w USA, Finlandii, Estonii i Portugalii.
Wymagana jest wcześniejsza rejestracja na naszej stronie internetowej.