HR Excellence 2024
PROGRAM
REJESTRACJA I SESJA POZYTYWNYCH RELACJI
od 8:30
Zapraszamy do rejestracji, rozmów i pierwszych spotkań w ramach #SesjaPozytwychRelacji
Romeo Grzębowski
Współzałożyciel Time for Team oraz Extended Tools Polska
9:15
ROZPOCZYNAMY KONFERENCJĘ
Dzień dobry, kilka słów o jubileuszu „Personelu i Zarządzania”
Zjawiska nienotowane od lat w Europie: wojna, dwucyfrowa inflacja w połączeniu z wcześniejszymi zagrożeniami zdrowotnymi oraz presja generowana przez nieadekwatne do sytuacji praktyki zarządcze w firmach, wywołują falę zniechęcenia, czy wręcz epidemię depresji. Coraz trudniej jest motywować / angażować pracowników w bardzo zróżnicowanych zespołach i różnych modelach pracy.
LUDZIE, NIE ZASOBY. JAKIE KOMPETENCJE I ZACHOWANIA LIDERSKIE ROZWIJAĆ, BY ANGAŻOWAĆ ZESPOŁY RÓŻNORODNE POKOLENIOWO
9:30-10:00
Jakie ważne trendy wpływają obecnie na nasze zespoły?
Co powoduje spadek zaangażowania i motywacji u pracowników w ostatnim czasie?
Jak poprawić współpracę między pokoleniami o całkowicie odmiennych oczekiwaniach?
Jak ewoluuje rola lidera / liderki by być skutecznym w obecnych czasach?
Jak budować bezpieczeństwo psychologiczne i zaufanie w zespole?
Jakie dobre praktyki warto wprowadzać w organizacji by była gotowa na obecne i przyszłe wyzwania?
NOWE POKOLENIE = NOWE ZASADY. ZNACZENIE TRANSPARENTNOŚCI I AUTENTYCZNOŚCI W PRACY Z ZETKAMI.
10.00-10.30
Pokolenie Z rewolucjonizuje sposób komunikacji i współpracy w organizacjach, stawiając autentyczność, transparentność i zaangażowanie społeczne na pierwszym planie. Ich unikalne spojrzenie na świat, mocno zakorzenione w technologii i mediach społecznościowych, zmusza pracodawców do redefiniowania swojego podejścia do komunikacji wewnętrznej jak i employer brandingowej. Podczas wystąpienia omówimy mechanizmy takie jak cancel culture czy quit tok oraz poszukamy odpowiedzi na pytanie jak skutecznie współpracować budując spójne i autentyczne środowisko pracy.
Yuliia Pysmenna
COO Tutlo
10.30-11.00
OD ZARZĄDZANIA NAWYKAMI MENEDŻERÓW DO TWORZENIA WARTOŚCI W ORGANIZACJI
W czasie wystąpienia pokażemy:
Jak poprzez zarządzania własnymi nawykami menedżer może zwiększyć nie tylko swój dobrostan ale i swoją skuteczność i efektywność decyzji menedżerskich?
Jak refleksja i świadomość swojego sposobu funkcjonowania wpływają na efektywność zarządzania?
Jak zrobić “remanent” swoich zasobów, aby świadomie zarządzać nimi tworząc wartość dla organizacji?
Partnerka w Kirov&Partners, Strategic Negotiators
Nadia Kirova
PRZERWA KAWOWA
11.00-11.20
TWOJE SPOJRZENIE MA ZNACZENIE. NIEZALEŻNIE OD WIEKU: DOSTRZEGAJ POTENCJAŁ OSÓB 50+ I BUDUJ ZRÓWNOWAŻONE ZESPOŁY
Prezeska i co-fundatorka Fundacji Kobiety Inspirują
Anna Potocka-Domin
Dyrektorka ds. programów rozwojowych Kozminski Executive Business School w Akademii Leona Koźmińskiego. Mentorka, trenerka biznesu, headhunter i certyfikowany coach
Klaudia Fatah-Zarzycka
JAK STRATEGICZNE PODEJŚCIE DO ROZWOJU PRACOWNIKÓW WSPIERA WARTOŚCI I KULTURĘ OTWARTĄ NA ZMIANY? CZYLI CO ERGO HESTII DAJE SOJUSZ Z „KOŹMIŃSKIM”
11.40-12.10
Psycholożka biznesu, wieloletnia dyrektorka HR, konsultantka transformacji kultury organizacyjnej.Współzałożycielka firmy wdrożeniowej DOM HR.
Magdalena Bargieł
HR TO NIE AUTOMAT DO WYDAWANIA PRZEKĄSEK! JAK EFEKTYWNIE ZASPOKAJAĆ GŁÓD POTRZEB KLIENTÓW WEWNĘTRZNYCH ZA POMOCĄ PODEJŚCIA CULTUREWAY.
12.10-12.40
Zapraszamy na emocjonującą rozmowę dwóch wyjątkowych kobiet, dyrektorki Biura Doboru i Rozwoju Kadr w ERGO HESTII z szefową programów rozwojowych dla biznesu z najbardziej renomowanej uczelni biznesowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Odkryjecie kulisy tworzenia i wdrażania programów rozwojowych, które budują silną kulturę organizacyjną i sprawiają, że „ Hestianki” i „Hestianie” czują się związani z organizacją na lata. Będzie szczerze nie tylko o sukcesach, ale także o wyzwaniach i strategiach ich przezwyciężania. To wyjątkowa okazja, aby dowiedzieć się, jak kreować kulturę i przywództwo odpowiadające na potrzeby młodszych pokoleń, jak planować rozwój kompetencji pracowników, by sprostać przyszłym wymaganiom, oraz na co zwrócić uwagę, tworząc programy rozwojowe dla pracowników funkcjonujących w świecie VUCA. Dowiecie się również, jak współpraca z uczelnią biznesową może wesprzeć organizację w dążeniu do doskonałości.
Menedżerowie traktują często HR, jak automat z przekąskami. Przychodzą po coś, co szybko przyniesie im efekt: podniesie energię w zespole, usprawni komunikację, zniweluje konflikty. Chcę kupić wyjazd integracyjny, atrakcyjne szkolenia albo co gorsza podwyżki. Ma być szybko, tanio i żeby dobrze smakowało.Dla HRu to trudna sytuacja. To, czego chce klient biznesowy, nie pomoże trwale rozwiązać problemu z brakiem zaangażowania, komunikacją czy chęcią odejścia kluczowych osób. Pojawia się dylemat: tłumaczyć to klientowi i narazić się na konflikt, czy dać, to czego chce i mieć święty spokój.Tymczasem jest rozwiązanie, które przynosi trwały efekt, zaspokoją realne potrzeby biznesu przy tym jest bardzo ekonomiczne: CultureWay.CultureWay opiera się na sile zarządzania kulturą organizacyjną. Pozwala trwale zmienić środowisko pracy, podnieść zaangażowanie ludzi, a przy tym zwiększyć efektywność realizacji celów. Dzieje się to w ścisłej współpracy ze swoim zespołem co dodatkowo zwiększa jakość współpracy i poczucie odpowiedzialności. Nie trzeba przy tym uruchamiać kosztownych i trudnych w realizacji działań dotyczących całej organizacji. Wystarczy zaangażowanie lidera i wsparcie HR.W czasie prezentacji pokażemy w jaki sposób wykorzystać narzędzia CultureWay: misję, wizję, wartości, tożsamość, zachowania i rutyny menedżerskie, żeby osiągnąć oczekiwany przez menedżera efekt.CultureWay to doskonałe podejście dla HR, który chce być prokliencki, innowacyjny i przede wszystkim skuteczny, a przy tym mieć konkretną alternatywę dla doraźnych i nieskutecznych rozwiązań, o których realizację wymusza biznes.
Konsultant w obszarze kultury organizacyjnej, trener zarządzania, popularyzator nowoczesnego przywództwa Mission Command. Współzałożyciel firmy wdrożeniowej DOM HR.
Piotr Kolmas
12.40-13.10
ROZWÓJ LIDERÓW I KULTURY ORGANIZACYJNEJ
W czasie prezentacji prowadzący poruszą następujące obszary:
Czym jest „bomba witaminowa” dla organizacji?
Programy rozwojowe w praktyce - case study.
Od wartości Value Match do rozwoju kultury organizacyjnej!
Zainspirujecie się systemami wartości Spiral Dynamics mierzonymi kwestionariuszem Value Match! Podzielimy się tym, co i jak zaprojektowaliśmy w programie rozwojowym dla liderów organizacji i opowiemy o tym, dokąd nas to zaprowadziło.
Partner w Kirov&Partners, Strategic Negotiators, trener, doradca, mówca inspiracyjny, wykładowca akademicki i mentor
Nikolay Kirov
Dyrektorka HR w Benefit Systems
Małgorzata Frankowska
13.10-13.40
PRZERWA NA LUNCH
HUMAN HUMAN RESOURCES - PRACOWNIK JAKO WARTOŚĆ. CZY TO JUŻ CZAS NA ZMIANĘ PARADYGMATU?
13.40-14.10
Sztuczna inteligencja (AI) wkrótce zmieni wszystko: to, jak żyjemy, jak spędzamy wolny czas, a już na pewno - jak pracujemy. To właśnie praca, która zajmuje tak dużą cześć naszego życia znajdzie się w centrum rewolucji AI. W miarę jak AI ewoluuje pracę, kto będzie kierował naszymi organizacjami i zapewni, że nasze życie stanie się lepsze niż wcześniej? Naszym zdaniem odpowiedzią jesteśmy my – działy HR. Jako zaufane ogniwo między organizacjami a ich pracownikami, w HR mamy unikalną możliwość by stać się architektem nowej ery pracy, w której ludzie i technologie współdziałają ze sobą w sposób harmonijny. Możemy tworzyć satysfakcjonujące miejsca pracy i w erze transformacyjnych zmian technologicznych pomagać ludziom rozwijać swoje kompetencje zapewniając, że sztuczna inteligencja służy ludzkości, a nie odwrotnie.W erze, gdy pracownicy oczekują od pracodawców mocniejszego zaangażowania w kwestie społeczne, HR powinien wrócić do korzeni i kłaść zdecydowanie większy nacisk na słowo ‘Human’, stając się strażnikiem ludzkości poprzez działania koncentrujące się w równym stopniu na człowieku, jak i na biznesie.
Kierownik Działu HR w KIR, partner w firmie Marschall Polska, doradca biznesowy, trener, coach
Katarzyna Kowalska
Główny specjalista w Dziale HR w KIR
Sylwia Nowakowska
HR Managerka w KIR
Klaudia Viana
W dzisiejszym dynamicznym i zmiennym świecie liderzy stają przed bezprecedensowymi wyzwaniami, które wymagają nie tylko doskonałych umiejętności zarządzania, ale także głębokiej świadomości siebie i innych. To oni staja u podstaw budowania zdrowych i zrównoważonych organizacji jutra.
Współczesny lider to emocjonalny architekt, który ma za zadanie stworzyć przestrzeń sprzyjającą wzrostowi i rozwojowi – dla siebie, dla zespołu oraz dla całej organizacji. Przeprowadzać firmę przez zmienną rzeczywistość, tak, aby zmiany wzmocniły organizację i ludzi. Odpowiedzialność ta jest ogromna, a kluczem do sukcesu jest budowanie własnej dojrzałości emocjonalnej. Ta umiejętność staje się niezbędna do kreowania zdrowych relacji, efektywnej komunikacji wewnątrz zespołów, ale też pomiędzy nimi, facylituje procesy, buduje zaangażowanie. Dzięki zrozumieniu własnych emocji oraz emocji innych, liderzy mogą lepiej podejmować decyzje i radzić sobie w trudnych sytuacjach, zapobiegać fluktuacji, co nabrało dodatkowego znaczenia w środowisku pracy zdalnej. I na koniec - kultura dojrzałości emocjonalnej - buduje w organizacji wielką wartość zaufania, które – zgodnie z piramidą Lencioniego – stoi u podstaw współodpowiedzialności za pracę zespołu i jego wyniki finansowe.
O tym więc , jak rozwijać tę dojrzałość emocjonalną oraz jak odnaleźć swoją siłę i sprawczość w zmiennej rzeczywistości, jak zawsze z wielką dawką energii i uśmiechu opowie Beata Dyraga - prekursorka i ekspertka w dziedzinie wellbeingu korporacyjnego w Polsce, trenerka oraz prezeska Grupy Prodialog.
ŚWIADOMOŚĆ EMOCJONALNA LIDERA W ZMIENNEJ RZECZYWISTOŚCI: KLUCZ DO BUDOWANIA DOJRZAŁEJ KULTURY ORGANIZACYJNEJ
14.10-14.40
Prekursorka wellbeingu korporacyjnego w Polsce, prezeska i założycielka Grupy Szkoleniowej Prodialog
Beata Dyraga
14.40-15.00
JAK PERSONALIZACJA BENEFITÓW WPŁYWA NA ORGANIZACJĘ I KOMFORT PRACY?
W dzisiejszym wielopokoleniowym środowisku pracy firmy stają przed wyzwaniem dostosowania benefitów pozapłacowych do zróżnicowanych potrzeb swoich pracowników. Cztery pokolenia na rynku pracy to zarówno wyzwanie, jak i szansa na wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań, które wspierają satysfakcję i efektywność zespołów.Podczas tej prelekcji dowiesz się, dlaczego personalizacja świadczeń pozapłacowych zyskuje na znaczeniu. Omówimy wyniki ankiety użytkowników SmartLunch, która pokazuje, jak ceniona jest różnorodność posiłków oraz jak wpływa ona na redukcję stresu i integrację w miejscu pracy. W kontekście personalizacji zaprezentujemy również potrzeby firm, które coraz częściej oczekują benefitów dostosowanych do unikalnych wymagań swoich zespołów.Pokażemy, jak odpowiadać na te potrzeby oferując rozwiązania "szyte na miarę", w tym nasze najnowsze innowacje, takie jak wdrożenie systemu posiłków w opakowaniach wielokrotnego użytku.
Marketing Manager w SmartLunch
Katarzyna Patalan
15.00-15.20
PRZERWA KAWOWA
11.20-11.40
15.20-15.50
JUTRO ZACZYNA SIĘ DZIŚ. JAKIE BĘDĄ SZKOLENIA PRZYSZŁOŚCI?
Sposób w jaki budujemy zespół i rozwijamy wiedzę oraz umiejętności naszych pracowników to dzisiaj jedna z konkurencyjnych przewag organizacji funkcjonujących na coraz bardziej wymagającym rynku. Potrzeba adaptacji do szybkich zmian technologicznych i rynkowych stanowi jedno z kluczowych wyzwań dla przedsiębiorców i redefiniuje ich podejście do rozwoju kompetencji ekspertów, menedżerów, firm i ich liderów. W oparciu o wyniki raportu EY Academy of Business „Jutro zaczyna się dziś. Przewodnik po szkoleniach przyszłości”, temat wyzwań w rozwoju pracowników podejmie Małgorzata Jakubicz.
Ekspertka i trenerka w EY Academy of Business
Małgorzata Jakubicz
ŚWIĘTOWANIE ŻYCIA. CZYLI JAK CIESZYĆ SIĘ TYM CO MASZ, ZAMIAST MARTWIĆ SIĘ TYM, CZEGO NIE MASZ
15.50-16.30
A gdy już ów sukces wypracowałaś to co teraz? Z powrotem w bloki startowe i dalej naprzód, w następną pogoń za sukcesem? Za kolejnym sprawdzianem – oby tylko znowu dostrzegli, docenili, pochwalili? Czy może, jak w trekkingu, czas na popas, uwiecznienie olśniewających widoków i zaduma nad obłocznym rorschachem, parę kostek czekolady i haust orzeźwienia z bidonu – zastanawia się dr. Ewa Woydyłło w książce Droga do siebie. O poczuciu wartości.
Wspólnie z autorką książki zastanowimy się czym są dla nas momenty sukcesu, jak wzbudzać w sobie i zatrzymać na dłużej zadowolenie z tego, kim jesteśmy, jak również z tego co umiemy i lubimy robić w życiu osobistym i zawodowym. Wykład uświadomi nam także, jak można budować zdrowe poczucie własnej wartości, jak „przetrwać” zmiany w życiu i w pracy oraz zmniejszyć lęk i stres oraz nie dać się zniechęcić porażkom w tych niepewnych czasach.
Doktor psychologii i terapeuta uzależnień
dr Ewa Woydyłło-Osiatyńska
ODDECH PEŁNĄ PIERSIĄ NA ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI
16.30-17.00
Małgorzata Sztabińska
Dyrektorka Biura Doboru i Rozwoju Kadr w ERGO HESTII
Nie ma różnorodności bez wielopokoleniowych zespołów. A jednak agism w kontekście zatrudniania osób 50+ ma się świetnie. Co sprawia, że stają się one niewidzialne dla pracodawców i rekruterów? Czy rzeczywiście nie ma dla nich miejsca w “młodych, dynamicznych zespołach”? Dlaczego nie dostrzegamy potencjału osób 50+ - ich eksperckości, doświadczenia, szerokiej perspektywy, lojalności i chęci dzielenia się wiedzą?
Zapraszamy na inspirującą podróż w czasie z Anną Potocką-Domin, która podzieli się doświadczeniem z tworzenia i zarządzania wielopokoleniowymi zespołami, swoim spojrzeniem na wyzwania w tym obszarze, zwłaszcza w perspektywie nadchodzących lat zdeterminowanych przez nieubłaganą demografię.
Przycisk
Czyli Respira - harmonijny oddech, harmonijne życie
Gdy masz już wszystko ułożone w głowie, gdy już wiesz, że warto coś zmienić, gdy nawet wiesz jak… wciąż potrzebujesz czegoś, co będzie trzymać cię na właściwym kursie. Coś, co będzie Cię wspierać w każdej chwili, poza intelektem, a nawet wtedy, gdy głowa będzie podpowiadać: daj sobie spokój, nic z tego nie będzie…. Potrzebujesz czegoś, co zawsze będzie Twoim sprzymierzeńcem do kreowania własnego życia tak jak chcesz. Wraz Moniką Marcik, instruktorką metody oddechowej Respira, zapraszamy na intymne spotkanie z Twoim własnym oddechem. Intymne, ponieważ tylko Ty możesz nawiązać ze swoim oddechem prawdziwą więź, związek, dzięki któremu łatwiej będzie Ci wędrować przez świat. Podczas spotkania dowiesz się, jak wesprzeć swój oddech w byciu lekkim, pełnym i swobodnym. Doświadczysz też tego, co Twój oddech może zrobić dla Ciebie.
Monika Marcik
Trenerka biznesu, coach, Supervisor, Instruktorka Khaity i Respira
Podczas kolejnej edycji konferencji HR EXCELLENCE zapraszamy Was do wspólnego świętowania jubileuszu 30-lecia istnienia magazynu „Personel i Zarządzanie”. Przez trzy dekady towarzyszyliśmy polskim firmom w rozwoju zarządzania zasobami ludzkimi – wspólnie pracowaliśmy nad zmianą w postrzeganiu pracowników z zasobów organizacji na jej wartość. Staliśmy się nieodłączną częścią procesu transformacji, innowacji i doskonalenia polskich organizacji w obszarze HRM. Od pierwszego wydania, stawialiśmy sobie za cel nie tylko informowanie o wyzwaniach branży HR, ale inspirowaliśmy, wspieraliśmy oraz kreowaliśmy przyszłość pracy i relacji międzyludzkich w biznesie. Dzięki zaufaniu naszych Czytelników, staliśmy się niezastąpionym źródłem wiedzy, pomysłów i najlepszych praktyk w dziedzinie HR-u.
Konferencja będzie okazją do wspomnień, ale przede wszystkim spojrzenia w przyszłość HR-u – a ta nie rysuje się w kolorowych barwach. Liderzy HR będą musieli zmierzyć się w swojej pracy z szeregiem wyzwań, które wynikają z dynamicznie zmieniającego się środowiska pracy, technologii i oczekiwań pracowników.
O KONFERENCJI
Prenumeratorów i czytelników zapraszamy BEZPŁATNIE
Podczas prezentacji postaramy się nakreślić wyzwania działów HR, czyli m.in. jak:
- opracować strategie, które zapewnią efektywną pracę w modelu hybrydowym, równocześnie dbając o integrację zespołów, zaangażowanie pracowników oraz utrzymanie kultury organizacyjnej na wysokim poziomie;
- budować programy wspierające zdrowie psychiczne, promujące równowagę między pracą a życiem prywatnym, a także radzeniem sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym;
- planować rozwój kompetencji pracowników poprzez programy reskillingu i upskillingu, aby sprostać wymaganiom rynku pracy przyszłości;
- tworzyć bardziej zróżnicowane i inkluzywne środowiska pracy, co przyczyni się do lepszego podejmowania decyzji biznesowych i innowacyjności zespołów;
- korzystać z analityki HR, aby podejmować świadome decyzje dotyczące zarządzania talentami, retencji i zaangażowania;
- przygotowywać organizację i pracowników na szybkie i efektywne wprowadzanie zmian, w tym również technologicznych;
- skupić się na tworzeniu środowiska, które przyciąga i zatrzymuje najlepsze talenty;
- kreować kulturę organizacji i style przywództwa odpowiadające na oczekiwania młodych pokoleń.
Te wyzwania będą wymagały od liderów HR nie tylko aktualnej wiedzy i umiejętności, ale także zdolności do szybkiego adaptowania się do zmian oraz wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, które odpowiadają na potrzeby nowoczesnego rynku pracy.