Warsztaty Użyteczne interfejsy – [ation] center
Program
Szkolenie prowadzone jest w godzinach: 9.00-16.00, a czas przeznaczony na poszczególne bloki tematyczne jest dostosowywany do potrzeb grupy.
Dzień 1.
- Czym jest użyteczność, dostępność i jaki ma związek z user experience?
- 10 heurystyk użyteczności Nielsena na realnych przykładach,
- Wybrane zasady projektowe (m.in. prawo Fittsa, prawo Hicka, ślepota bannerowa, stopniowe ujawnianie),
- Afordancje,
- Użyteczność formularzy,
- O czym nie można zapominać tworząc rozbudowane formularze?
- Dlaczego ważna jest dynamiczna walidacja?
Dzień 2.
- Zastosowanie zasad Gestaltu w projektowaniu interfejsów,
- Co jest najważniejsze w ikonach: wygląd, stylistyka, etykieta czy położenie?
- 4 strategie upraszczania interfejsów użytkownika,
- Czytelność treści tekstowych i typografii,
- Użyteczne komunikaty błędów,
- Narzędzia do oceny czytelności treści tekstowych,
- Audyty czyli ekspercka ocena użyteczności: wędrówka poznawcza, ocena heurystyczna, listy kontrolne.
Jeśli chcesz zapobiec typowym błędom użyteczności, projektować użyteczne formularze wraz z walidacją i stosować triki na kierowanie uwagą użytkownika, weź udział w tym warsztatach. W trakcie dwóch intensywnych dni poćwiczysz upraszczanie rozbudowanych interfejsów, poprawisz komunikaty błędów i sprawdzisz czytelność treści tekstowych.
Jak projektować interfejsy przyjazne użytkownikom?
Na te i na wiele innych pytań odpowie Marcin Krzanicki, Projektant UX, który od kilkunastu lat wdraża zasady projektowania zorientowanego na ludzi w sektorze publicznym.
W trakcie dyskusji, ćwiczeń grupowych, w parach i w pojedynkę uczestnicy będą mieli okazję ocenić użyteczność istniejących interfejsów, ale też zaprojektują nowe rozwiązania.
W trakcie szkolenia omawianych jest ponad 100 przykładów UI aplikacji webowych, mobilnych, desktopowych i innych interfejsów użytkownika. Cała wiedza merytoryczna oparta jest na wynikach testów użyteczności i badań naukowych, a także unikalnej kilkunastoletniej praktyce zawodowej trenerów.
Program szkolenia został opracowany przez Igę Mościchowską i Marcina Krzanickiego, doświadczonych projektantów UX.