Games & Visuals Trójmiasto #13
Pierwsze spotkanie roku już w piątek, 17 stycznia o 18:00 w Hackerspace Trójmiasto! Po prelekcjach — tradycyjnie — networking przy piwku w pobliskim pubie.
Prelegenci:
Maksymilian Zając "Chowder" - "Nie wiem co robię, Ale się sprawdza: Gamejamowe Tipy"
Maksymilian Zając – 24-letni projektant gier i niezłomny wojownik gamejamów. Swoją przygodę z tworzeniem gier rozpoczął już w wieku 13 lat, a dziś z pasją rozwija swoje umiejętności jako Grafik 3D w Boombit, aspirując do roli technicznego artysty. Równocześnie dzieli się swoją wiedzą jako trener Experience Design podczas Mistrzostw Polski w projektowaniu gier dla uczniów szkół średnich Turniej Trójgamiczny. Jego marzeniem jest stworzyć swój własny salon arcade z jego własnymi grami!
Podczas studiów Maksymilian zdobył 10 razy z rzędu podium na różnych gamejamach, Wśród jego największych osiągnięć znajdują się:
- Pierwsze miejsce na Warsaw Game Jam Pro w 2022 roku,
- Drugie miejsce na Hack Jam Wrocław w 2023 roku – zdobyte w pojedynkę,
- Pierwsze miejsce i specjalna nagroda od Ten Square Games na finałowym game jamie podczas Cyberiady w 2022 roku.
Opis prezentacji: Prelekcja będzie poświęcona skutecznym metodom przyspieszania pracy podczas gamejamów oraz tworzeniu niesamowitego klimatu w grach w ograniczonym czasie. Opowiada o tym, jak unikać pułapek czasochłonnej pracy. Zostaną przestawione sprawdzone techniki, strony z zasobami, proste style graficzne i narzędzia, które pozwolą tworzyć szybciej i efektywniej. Będzie to praktyczny zestaw wskazówek, które pomogą skupić się na tym, co najważniejsze – dostarczeniu gry, która zaskoczy i zachwyci!
Mikołaj Dereszewski - "Matematyka, czyli nieoczywiste użycie pozornie tajemnej wiedzy"
Mikołaj Dereszewski, zawodowo programista gier od 7 lat a hobbystycznie od 15, obecnie Senior Unity Developer w Yellow Dot. LinkedIn.
Opis prezentacji: Obliczenia stojące za grami potrafią przytłoczyć - opisujemy w jaki sposób myślący kamień ma przeprowadzić symulacje fizyczne oraz ustalić kolor milionów lampek składających się na ekran gry. Jednak czy jako twórcy musimy rozumieć każdy ich aspekt? Przybliżymy sobie matematykę przydatną dla programistów oraz grafików i zamiast wyprowadzać ezoteryczne wzory, omówimy ich zastosowanie w implementacji mechanik, grafiki i efektów. Odczarujemy przytłaczające terminy jak kwaternion, iloczyn wektorowy czy interpolacja, skupiając się na możliwościach które przed nami otwierają, tych prostych i tych mniej oczywistych.
Grafika plakatu: @Xorboo
Mocno zachęcamy do kontaktu i współpracy z naszymi prelegentami i z utalentowanymi osobami przedstawiającymi swoje prace na naszych plakatach.
Zachęcamy do zgłaszania swoich grafik na plakaty i propozycji prelekcji. Sloty na kolejne miesiące są otwarte! Pamiętajcie — nie żyjemy jedynie programowaniem, a muzyka, grafika, animacja, tworzenie fabuły czy scenografii — to wszystko i wiele więcej jest centrum dla organizacji naszych spotkań!
Do zobaczenia! Zespół GVT i HS3
Kontakty GVT:
- Arek - discord: @arkadio_ac - Organizacja, współpraca i promocja, prelegenci
- Karmen - lub discord: @carmen_0_ - Organizacja, grafiki i plakaty, prelegenci
- Kirill - lub discord: @Xorboo - Techniczna część, nagrywanie i montaż wideo