Kontynuujemy podsumowanie 2024 roku. Tym razem przyjrzeliśmy się danym dotyczącym wystapień. I po raz drugi publikujmy w
WUD KRK 2014 – zderzenie dwóch światów – portal i agencje interaktywne
- z jednej strony podejście "odsłonowe" - prezentowana na przykładzie serwisów treściowych Onetu przez Pawła, który pokazywał jak zwiększać klikalność linków na stronie głównej, jak testować nagłówki/zdjęcia artykułów wszystko po to aby wygenerować jak największą ilość odsłon. Zaangażowanie mierzone poprzez ilość odsłon na UU oraz ilość komentarzy/udostępnień. Trzeba też zaznaczyć ciekawe wewnętrzne narzędzia do testów A/B dla redaktorów.
- z drugiej strony podejście agencji interaktywnych - pokazane przez przedstawicieli z VML i MakingWaves przekonujących, że zaangażowani to nie odsłony, polubienia i liczby, że najważniejszy jest człowiek.
Oczywiście rozumiem obie strony: każda z nich walczy o coś innego - każda ma inny model biznesowy, który musi spełnić. Nie mniej te dwa światy rzadko kiedy spotykają się w codziennej pracy tu na konferencji było to jak zderzenie ognia z wodą.
Prezentacje które szczególnie mi się podobały:- Anna Kirah z Making Waves - bardzo dobry wykład na otwarcie konferencji, o zdrowym podejściu do tworzenie produktów
- Joanna Jażdżyńska-Motak z Onetu - za zwrócenie uwagi na lejek sprzedażowy. Moim zdaniem obowiązkowy element dla serwisów/aplikacji których celem jest konkretna akacja użytkownika (np.: sprzedaż, rejestracja itp).
- Łukasz Tyrała z VML - konkretnie, prosto, energicznie, odważnie - Łukasz swoją postawą pokazał co to znaczy zaangażować się w prezentację. W trakcie prezentacji przekonywał, że zaangażowanie w sieci to nie: osłony, sprzedaż, aktywni użytkownicy, rejestracja itp. Zauważył także, że: Nie każda strona ma angażować, niektóre mają po prostu spełniać konkretne zadanie.
- Karolina Rojek (Przystanek Woodstok) - byłem pod dużym wrażeniem jak świadome internetu/social media są osoby prowadzące przystanek Woodstock. Na Internet Beta przegapiłem prezentację Karoliny cieszę się, że tu miałem okazje wysłuchać. zapisane notatki:
- walczenie o zaangażowanie użytkowników a nie zwiększanie ilości UU
- odpowiedź na pytanie w social media powinna być w przeciągu 2-3 minut (i to się udaje)
- zaangażowanie użytkowników do współtworzenia profili w social media
- pozwolili aby aktywni użytkownicy pracowali z nimiprzychodzi
- różnicowanie treści w zależności od medium
- robić dla siebie - robić coś co samemu się potrzebuje i używa codziennie
- użytkownik jest w centrum zainteresowania
- rozbawić i zatrzymać użytkownika, który czeka na załadowanie treści
- obsługa użytkownika jest kluczowa
- "Podchodzimy na luzie i spoko"
- Igor Farafonow - opowiadał o swoich porażkach. Konkretnie, bez lania wody. Ten wykład powinien obejrzeć każda osoba zaczynająca przygodę z użytecznością. Główne punkty jakie wynotowałem:
- obowiązkowe pytanie w trakcie tworzenia projektu: a jak będzie wyglądał ten serwis bez treści ?
- nie robić od razu dojrzałego produktu -> pierwsza wersja projektu powinna być prosta.
- nie bądźmy projektantami modułów bądźmy projektantami doświadczeń / emocji
- podejście why/how/what robi dużą rozniecę w prezentacji projektu/produktu
- tworząc produkt należy myśleć w pierwszej kolejności o problemach a nie od razu o rozwiązaniach
- do samej organizacji trudno mieć zastrzeżenia -> profesjonalnie przygotowana i poprowadzona konferencja.
- to co martwi: że tyle osób nie przyszło mimo, że rezerwują bilety. Na sali naliczyłem ponad 50 pustych krzeseł.
- moim zdaniem tego typu konferencje powinny być płatne choćby małą sumę (np 30-50zł) - dzięki temu osoby, które kupią bilet dużo bardziej będą go szanować
- nazwa wydarzenia: WUD KRK 2014
- data: 15.11.2014
- miejsce: Kraków
- pozostałe dane o wydarzeniu
Blog - najnowsze wpisy
Zebraliśmy dla Was informacje, jakie treści najczęściej czytaliście w Crossweb w minionym roku. W ten sposób powstał ran
Jako entuzjastka nowych technologii i regularna uczestniczka branżowych wydarzeń, zawsze szukam konferencji, które nie t
Rok 2025 zapowiada się jako kolejny krok w rozwoju HR, pełen innowacji, wyzwań ifascynujących wydarzeń, które będą miały
Strony www dla firm zbudowane na miarę. O, jak dobrze to brzmi... i zaskakująco trafnie, jeśli bierzesz pod uwagę, jak d
WaysConf to dwudniowa konferencja dla wszystkich osób związanych z szeroko pojętym środowiskiem UX – projektantów, badac