Kontynuujemy podsumowanie 2024 roku. Tym razem przyjrzeliśmy się danym dotyczącym wystapień. I po raz drugi publikujmy w
Podsumowanie POLSKI SEO HANGOUT #6
- podstawowa konfiguracja GA
- nie warto analizować wszystkich danych razem, takie analizy obarczone są dużą niedokładnością
- przed przystąpieniem do analizy warto zastosować segmentowanie danych
- pomysły na segmentacje danych:
- użytkownicy przychodzący z Googla po wpisaniu fraz jednowyrazowe, dwuwyrazowych, trzy...
- podział na nowych i powracających użytkowników
- raporty niestandarowe - pozwalają wyciągnąć z tych samych danych dużo więcej ciekawych infomracji
- ściezki wielokanałowe - tu możemy sprawdzić jakie źródło doprowadziło do sprzedaży (nie tylko ostatni krok jest ważny), warto analizować pełną historię użytkownika zanim dokonał zakupu,
- zdefiniowanie celów, trzeba wiedzieć konkretnie co chcemy osiągnąć i co chcemy mierzyć, cel to nie tylko sprzedaż, celem może też być rejestracja, wypełnienie formularza itp
- wizualizacje leja sprzedaży - dobrze widać na jakim etapie użytkownicy opuszczają ścieżkę zakupową
- panele informacyjne - łatwo możemy skonfigurować aby prosta prezentować tyko te dane które nas interesują
- wyjaśnienie co jest powodem potrzeby zmiany w serwisie
- przedstwienie idei testy A/B
- należy pamiętać aby przy testach A/B była odpowiednio duża próbka użytkowników
- wyjaśnienie jak ważny jest współczynnik konwersji
- eye tracking jak żródło miejsc w serwisie, które warto zmienić
- nie ma gotowych rozwiązań poprawiających konwersję
- 3 rzeczy które mogą poprawić współczynnik konwersji i które warto sprawdzić:
- unikalna wartość oferty - dlaczego tu watro kupić a nie u konkurencji, na co zwracać uwagę:
- niepowtarzalna oferta
- gwarancja najniższego kosztu dostawy
- podkreślanie, że klient jest najważniejszy, prosto dla klienta, wartości ważne dla klienta
- koszty wysyłki i dostawy
- jasna prosta komunikacja
- komunikować w miejscu gdzie użytkownik podejmuje decyzję o zakupie (karta produktu i koszyk)
- usunięcie nawigacji ze ścieżki zakupowej
- unikalna wartość oferty - dlaczego tu watro kupić a nie u konkurencji, na co zwracać uwagę:
- depozocjonowanie - działania mające na celu obniżenie pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania
- SEO PR - ochrona wizerunku marki w wyszukiwarce
- SEO PR w przykładach:
- usuwanie niechcianych opinii głównie za pomocą depozycjonowania
- użycie prezentacji w trakcie trwania mini wykładów
- wysokiej jakość wiedza analityczna
- cieszy mnie popularyzacja wiedzy o testach A/B
- mam niedosyt wiedzy o SEO PR, w mojej opinii SEO PR to znacznie szersze działania niż tylko te zaprezentowane
- nie jestem prawnikiem ale mam wątpliwości czy celowe szkodzenie innej stronie internetowej jest zgodne z prawem (tak jak to zostało podane w trzeciej prezentacji)
- Marcin Lejman: http://www.slideshare.net/criticalpl/analityka-w-ecommerce
- Michał Długosz: http://www.slideshare.net/conversionpl/prezentacja-conversion-na-6-polski-seo-hangout
- Jarosław Miszczak http://www.slideshare.net/miszczj/depozycjonowanie-i-seo-pr-16144016
Blog - najnowsze wpisy
Zebraliśmy dla Was informacje, jakie treści najczęściej czytaliście w Crossweb w minionym roku. W ten sposób powstał ran
Jako entuzjastka nowych technologii i regularna uczestniczka branżowych wydarzeń, zawsze szukam konferencji, które nie t
Rok 2025 zapowiada się jako kolejny krok w rozwoju HR, pełen innowacji, wyzwań ifascynujących wydarzeń, które będą miały
Strony www dla firm zbudowane na miarę. O, jak dobrze to brzmi... i zaskakująco trafnie, jeśli bierzesz pod uwagę, jak d
WaysConf to dwudniowa konferencja dla wszystkich osób związanych z szeroko pojętym środowiskiem UX – projektantów, badac