21. kwietnia w Pauza In Garden odbył się 23. Czwartek Social Media w Krakowie. Te, znane już wszystkim wydarzenia, cieszą się ogromną popularnością - nie tylko wśród specjalistów od portali społecznościowych.
Na ostatnim spotkaniu miałam okazję wysłuchać trzech prezentacji. Pierwszą o temacie: "Rzecz o prawdzie, mistyfikacjach i wiarygodności marek w Sieci", przedstawił
Jacek Szlak - Redaktor Naczelny w Marketing przy Kawie. Zaczął od przedstawienia antropologii marketingowej, według której człowiek to istota ulegająca uczuciom, która tłumaczy świat poprzez historię. Czy chcemy, czy nie - w tych słowach jest wiele prawdy, a reklamodawcy zdają sobie z tego sprawę lepiej niż inni. Następnie omówił różnicę między dziennikarstwem iteracyjnym i kaskadowym, a także wspomniał o kreatywnym sponsoringu - posługując się przykładem ASZdziennika i wydaniu gry Anno 2205 przez Ubisoft. Pokazał też pewne wady współczesnych mediów, które nie zawsze weryfikują otrzymane informacje, co ludzie (niestety) wykorzystują, przesyłając fałszywe wiadomości - jak istnienie Złotego Pociągu.
Kolejny wykład "Komunikacja marki w LinkedIn" - wygłosiła
Zuza Karwat - Marketing Manager w Elfa Pharm Polska. Opowiedziała o niewykorzystanej potędze LinkedIna, jako portalu społecznościowego. Wymieniła kilka stereotypów na temat tego serwisu, na przykład przekonanie, że jest to miejsce przeznaczone tylko dla rekruterów i osób, szukających pracy. Podkreśliła, jak ważne - w promowaniu firmy na tym portalu są profile pracowników. Zdradziła kilka wytycznych, według których LinkedIn oblicza efektywność naszego profilu, a tym samym możliwość założenia strony firmowej. Wspomniała też o LinkedIn Pulse, który może być dla nas dobrym źródłem contentu.
Ostatnią prelekcję pt. "Po co ludziom od social media email marketing?" poprowadził
Marcin Kociuba - Marketing/Strategie dla FreshMail. Mówił o efektywności wysyłania maili marketingowych, która jest ciągle znacząco większa, niż działanie w social mediach. Wartościowy lead oraz personalizacja przekazu to podstawowe cechy dobrego email marketingu, który sprawdza się - ku mojemu zaskoczeniu - szczególnie dobrze w popup’ach, umieszczonych na stronach internetowych. Opowiedział też o współpracy Freshmaila z firmą Fasttony, dzięki której reklamy na Facebook’u stały się skuteczniejsze.
23. Czwartek Social Media w Krakowie uważam za bardzo udany!
Patrycja Longawa po raz kolejny spisała się na medal jako organizatorka, sprowadzając prelegentów chętnych podzielić się wartościową wiedzą z większym gronem. Mam nadzieję, że kolejne spotkanie z tego cyklu odbędzie się już niedługo.
[gallery columns="4" ids="22749,22748,22747,22746,22745,22744,22743"]
(autorami zdjęć są: Daria Sobczak i Katarzyna Gromada)
———
podstawowe dane o tym wydarzeniu:
nazwa wydarzenia:
23. Czwartek Social Media w Krakowie
data: 21.04.2016
miejsce: Kraków
Blog - najnowsze wpisy
Krzysztof Hostyński, 10 stycznia 2025
Kontynuujemy podsumowanie 2024 roku. Tym razem przyjrzeliśmy się danym dotyczącym wystapień. I po raz drugi publikujmy w
Krzysztof Hostyński, 03 stycznia 2025
Zebraliśmy dla Was informacje, jakie treści najczęściej czytaliście w Crossweb w minionym roku. W ten sposób powstał ran
Natalia Gałażyn, 02 stycznia 2025
Jako entuzjastka nowych technologii i regularna uczestniczka branżowych wydarzeń, zawsze szukam konferencji, które nie t
Natalia Gałażyn, 02 grudnia 2024
Rok 2025 zapowiada się jako kolejny krok w rozwoju HR, pełen innowacji, wyzwań ifascynujących wydarzeń, które będą miały
Artykuł sponsorowany, 22 października 2024
Strony www dla firm zbudowane na miarę. O, jak dobrze to brzmi... i zaskakująco trafnie, jeśli bierzesz pod uwagę, jak d
Julia Szpak, 26 września 2024
WaysConf to dwudniowa konferencja dla wszystkich osób związanych z szeroko pojętym środowiskiem UX – projektantów, badac